• 30 dni na zwrot
  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Ekspresowa wysyłka
  • Wysyłamy do Paczkomatów
  • Operator 14 salonów Nike i Adidas
  • Oryginalne produkty
2021-12-16

Trening ems - co to jest, na czym polega, czy jest bezpieczny?

Elektryczna stymulacja mięśni (EMS) lub elektromiostymulacja, to technika treningowa, która staje się coraz bardziej popularna wśród profesjonalistów fitness, i to nie bez powodu. Dzięki treningowi EMS, sportowcy i inni entuzjaści fitnessu są w stanie przenieść swój trening na inny poziom poprzez elektryczną stymulację intensywnych skurczów. Zaintrygowany? 

Trening ems co to jest

Trening EMS rozwinął się najpierw jako forma treningu rehabilitacyjnego, pomagająca ludziom w powrocie do zdrowia po kontuzji. EMS to oficjalnie skrót od electromyostimulation (elektromiostymulacja), ale w niektórych miejscach można spotkać się z określeniem electro muscle stimulation (elektrostymulacja mięśni). Podczas sesji treningowej EMS będziesz nosił specjalny kombinezon treningowy, przypominający raczej kombinezon do ćwiczeń w wodzie, wyłożony maleńkimi poduszeczkami. Poduszki te dostarczają impulsy elektryczne, które stymulują mięśnie, powodując ich skurcz. W tym samym czasie, gdy maszyna "wstrząsa" mięśniami, wykonujesz takie ruchy jak przysiady, wypady i podwijanie bicepsów.

Teoria za tym stoi, że maszyna pozwala na większą stymulację mięśni niż wykonywanie samych ruchów. Mówi się, że podczas normalnego treningu wykorzystujemy około połowy włókien mięśniowych - ale dodanie maszyny EMS powoduje, że wzrasta to do pracy nawet 95% włókien mięśniowych. Trzeba ćwiczyć tylko 20 minut na sesję i twierdzi się, że dwie sesje w tygodniu są odpowiednikiem sześciu godzin normalnych ćwiczeń.

Trening ems na czym polega

EMS NIE TYLKO POMAGA BUDOWAĆ MIĘŚNIE, ALE TAKŻE SPRZYJA ICH REGENERACJI

Wykazano również, że EMS skraca czas potrzebny na regenerację mięśni. Jest to szczególnie przydatne dla sportowców, którzy mają napięty grafik i niewiele czasu, który mogą poświęcić na leczenie swoich kontuzji. EMS przyspiesza proces regeneracji, ponieważ skurcze, które wytwarza, pobudzają przepływ krwi, zwiększając dopływ składników odżywczych i tlenu - dwóch niezbędnych do regeneracji składników. Odbywa się to bez dodatkowego udziału mózgu lub ryzyka dalszych obrażeń, które występuje przy regularnych ćwiczeniach.

TRENING MIĘŚNI METODĄ EMS POZWALA NA KRÓTSZY I BARDZIEJ EFEKTYWNY TRENING

Jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie EMS do treningu mięśni jest włączenie go do rutyny ćwiczeń. Na przykład, noszenie pasa na ramię podczas robienia pompek. Podczas wykonywania dobrowolnych ruchów impulsy elektryczne wzmacniają skurcze, zwiększając ich intensywność i stymulując mięśnie głębokie, do których normalnie nie jesteśmy w stanie dotrzeć. W ten sposób można ćwiczyć przez około 25 minut i uzyskać rezultaty, które normalnie zajęłyby kilka godzin konwencjonalnych ćwiczeń.

EMS ODCIĄŻA PRACĘ MÓZGU

Podczas regularnych ćwiczeń mózg wysyła impulsy, które powodują skurcze mięśni za pośrednictwem układu nerwowego. EMS działa poprzez zhakowanie tego procesu, aby w pewnym sensie podszyć się pod mózg, wysyłając silniejsze sygnały elektryczne. Urządzenia EMS są wyposażone w elektrody, które można umieścić na skórze wokół mięśni, na które jest ukierunkowany trening. Dzięki tym elektrodom impulsy elektryczne są wysyłane z urządzenia do mięśni, co pozwala mięśniom kurczyć się samodzielnie bez żadnego dobrowolnego wkładu.

Czy EMS jest bezpieczny?

Jeśli jest stosowany prawidłowo, to tak. Maszyna wykorzystuje prąd, który uderza tylko w te rodzaje mięśni, których normalnie używasz podczas treningu - nie ma więc wpływu na inne rodzaje, takie jak mięśnie serca.

Istnieją jednak pewne obawy dotyczące skutków nadużywania EMS z jednym raportem o poważnym uszkodzeniu mięśnia, gdy maszyna była używana nieprawidłowo. Warunek ten, zwany rabdomiolizą, występuje, gdy przepracowanie mięśnia powoduje bardzo szybki rozpad mięśnia, który następnie ma potencjał do przeciążenia nerek. Może się to zdarzyć przy każdym rodzaju intensywnych ćwiczeń, nie tylko EMS. 

Trening ems czy jest bezpieczny - ta kwestia regularnie pojawia się w mediach i niestety masowo niepokoi uczestników treningu WB-EMS. Prawdą jest, że ze względu na dużą ilość grup mięśniowych, które mogą być stymulowane z (w nadmiarze) supramaksymalną intensywnością impulsu, WB-EMS może generować poważną rabdomiolizę. Nasze dalsze badania wykazały jednak, że problem rabdomiolizy wywołanej WB-EMS jest w dużej mierze oparty na zastosowaniu impulsu o niewłaściwie wysokiej intensywności już podczas pierwszej sesji. Jednak również po okresie kondycjonowania nie popieramy treningu WB-EMS do całkowitego wyczerpania.

Innymi słowy, tak długo, jak maszyna nie jest zbyt mocno podkręcona podczas pierwszej sesji EMS, organizm szybko przyzwyczaja się do dostarczanej przez nią stymulacji i ryzyko znika - jeśli w kolejnych sesjach nie pracujemy w nadmiarze.

Trening ems czy warto

EMS pozwala osiągać wielkie cele, a oto kilka korzyści:

  • Spalanie kalorii i tłuszczu przy jednoczesnym ujędrnianiu mięśni 
  • Zbudowanie siły mięśni 
  • Zmniejsz cellulit dzięki pobudzeniu krążenia krwi do tkanek oraz zdolności do tonizowania mięśni i napinania tkanki łącznej 
  • Poprawia ogólną kondycję, co przekłada się na lepsze samopoczucie, lepszy sen i postawę ciała 
  • EMS jest łatwy dla stawów i ścięgien, ponieważ nie wymaga skakania ani biegania 
  • Daje Ci pełny trening w ułamku czasu 

Komu przyda się EMS?

Trening ems jak czesto? Zapracowani profesjonaliści, rodzice zajmujący się dziećmi i osoby rehabilitujące urazy - EMS może być efektywnie wykorzystywany przez większość osób, zwłaszcza tych, którym brakuje czasu.
Dla osób trenujących regularnie, EMS to korzyść polegająca na ukierunkowaniu treningu na określone obszary ciała i zwiększeniu jego intensywności, co pozwala przełamać barierę rozwojową lub plateau, z którym się zmagasz.
EMS to dobry sposób na uzupełnienie codziennej rutyny ćwiczeń. Jeśli zastanawiasz się trening ems ile razy w tygodniu? - najlepiej jak najczęściej, ale pamiętaj  - we wszystkim warto zachować umiar. 

JAKIE SĄ MINUSY EMS?

W sprawdzonych siłowniach korzystają z certyfikowanych trenerów tej technologii, którzy poprowadzą Cię przez sesję i będą używać jej w sposób odpowiedzialny, nie dopuszczając do nadmiernej stymulacji mięśni, co może być szkodliwe. Zalecamy również ograniczenie sesji do 20 minut i minimum dwudniowy okres odpoczynku pomiędzy sesjami, tak aby pozostała ona bezpiecznym i efektywnym sposobem treningu lub wzmocnienia istniejącego programu treningowego.

Ile kosztuje trening ems

Twój czas jest cenny, więc po co tracić godziny na czekanie na maszyny i walkę o przestrzeń osobistą w przepełnionej siłowni? Dzięki treningom EMS w bezpiecznym i eleganckim studiu, możesz ujędrnić i wzmocnić swoje mięśnie w zaledwie 15 minut. Każdy trening jest dostosowany do Twoich celów fitness i prowadzony przez certyfikowanego trenera personalnego. To ile kosztuje sprzęt do treningu ems jest już sprawą bardziej indywidualną. Zalecamy aby najpierw sprawdzić samodzielnie, czy taka forma treningu jest właśnie dla Ciebie. Wówczas będziesz wiedzieć trening ems co to. To jednocześnie doskonały trening siłowy dla biegacza oraz trening dla początkujących kobiet,

Dodatkową kwestią jest strój. Wiele początkujących zastanawia się trening ems jak sie ubrac. Tymczasem jest to kwestia indywidualna i przede wszystkim - załóż to, co sprawi, że będziesz się czuć dobrze podczas treningu. 

pixel