30-lecie JUST DO IT!
W 2018 roku słynny slogan reklamowy firmy Nike obchodzi okrągły, 30. jubileusz. Aż tyle mija od chwili, kiedy w 1988 roku powstał krótki, acz wymowny slogan „Just do it!” który miał promować flagowe modele butów Nike - Air Max, Cortez i Air Force.
Bez autora
Tak naprawdę nie wiadomo już, kto wymyślił w 1988 roku slogan kampanii marki Nike - Just Do It. Miał on być krótkim hasłem, łatwym do zapamiętania dla klienta. Ten okazał się oryginalny i jedyny w swoim rodzaju. Wykorzystywany jest przez firmę Nike już trzecią dekadę.
Legendy głoszą, że motyw został zapożyczony ze zdań, które w ostatnich chwilach przed egzekucją wypowiedział seryjny morderca Gary Gilmore. Powiedział on przed rozstrzelaniem ponoć „Let`s fo it”, co przez lata uważano za inspirację do hasła reklamowego Nike.
Oficjalna wersja jednak brzmi tak, że slogan jest wynikiem owocnej burzy mózgów z pracownikami Nike i agencji reklamowej.
Hasło znane na całym świecie
Nie ulega wątpliwości, że hasło „Just Do It”, w tłumaczeniu „Po prostu to zrób”, jest nie tylko znane na całym świecie, zwłaszcza wśród sportowców i entuzjastów aktywnego trybu życia, ale również staje się motywacją do działania. Dodaje energii wtedy, gdy jest ona szczególnie potrzebna.
Jubileuszowa kolekcja
Z okazji 30-lecia sloganu „Just Do It” oregoński koncern Nike postanowił wydać wyjątkową kolekcję zdobioną tym sloganem. Linia JDI obejmuje wyjątkowe sneakersy, które na pewno podbiją serca fanów marki. Sneakersy takie jak Nike Air Force 1 JDI opatrzone są oczywiście napisami „Just Do It” na skórzanych cholewkach. Mają biało-pomarańczową kolorystykę, która przyciąga uwagę.