Przy jakich treningach najlepiej sprawdza się odzież kompresyjna?

2018-06-26
Przy jakich treningach najlepiej sprawdza się odzież kompresyjna?

Odzież sportowa powinna nie tylko ładnie się prezentować, ale przede wszystkim być wygodna i zwiększać komfort treningów. Odzież specjalna, do której zaliczane są ubrania kompresyjne, czyli uciskowe, ma jeszcze jedną zaletę dla sportowców - zwiększa wydolność organizmu i umożliwia szybszą progresję w ćwiczeniach. Podczas jakich treningów odzież kompresyjna przyda się w szczególności?

Sprawdź także: Czym jest odzież kompresyjna?

Kiedy zastosować odzież kompresyjną?

Koszulki to elementy odzieży kompresyjnej, które nie ograniczają zakresu ruchu i można je nosić w zasadzie przy każdym typie treningu, nie tylko na siłowni.

Dolne elementy odzieży kompresyjnej jak szorty, getry i skarpety lepiej zakładać po skończonych ćwiczeniach, dla przyspieszenia regeneracji mięśni.

Odzież kompresyjna najlepiej sprawdzi się dla osób, które trenują na siłowni - podczas treningu wytrzymałościowego i siłowego. Dzięki niej zwiększy się siła mięśni, poszerzy zakres ruchów w stawach, a jednocześnie zredukowany zostanie poziom odczuwalnego zmęczenia oraz osłabienia mięśni.

Sprawdź naszą ofertę: sportowa odzież męska NIKE Sportswear

Zalety kompresji

Dzięki uciskowi, jaki wywołują poszczególne elementy zaliczane do odzieży kompresyjnej, można obniżyć kinazę kreatynową i poziom związków zapalnych we krwi powstających po wytężonym treningu. Minimalizujemy w ten sposób mikrouszkodzenia mięśni oraz ryzyko odczuwania zakwasów. Kompresja odciąża mięśnie i poprawia ich dotlenienie. Dlatego możemy ćwiczyć dłużej i z większą intensywnością.

Jak dobrać odpowiednią odzież kompresyjną?

Najlepszym sposobem doboru odzieży kompresyjnej będzie jej wcześniejsze przymierzenie. Jeśli już wiemy, jaki rozmiar koszulek czy szortów nosimy, łatwiej nam będzie kupować kolejne w sklepach internetowych. Trzeba wiedzieć, że nieprawidłowo dobrana odzież kompresyjna nie będzie wpływała na organizm sportowca prawidłowo. Wręcz przeciwnie, odzież zbyt ciasna może ograniczyć przepływ krwi i wywołać niedotlenienie mięśni. Z kolei zbyt luźne ubrania kompresyjne w ogóle nie dostarczą nam dostatecznych i pożądanych efektów treningowych.

Drogi Konsumencie, w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (znanym też jako „RODO”) pragniemy poinformować Cię, w jaki sposób przetwarzane są dane osobowe pozostawiane przez Ciebie podczas korzystania ze strony e-sklepu www.adrenaline.pl. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Klikając dowiedz się więcej, zamykając ten komunikat lub przechodząc do sklepu wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych, w tym w plikach cookies, przez adrenaline.pl sp. z o. o. sp. k. z siedzibą w Olsztynie.
Ok, rozumiem
pixel