• 30 dni na zwrot
  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Ekspresowa wysyłka
  • Wysyłamy do Paczkomatów
  • Operator 14 salonów Nike i Adidas
  • Oryginalne produkty

Co wziąć ze sobą na siłownię?

2022-03-17
Co wziąć ze sobą na siłownię?

Stawianie pierwszych kroków na siłowni to nie lada wyzwanie dla osób początkujących. Przygotowanie się do tego wymaga czegoś więc niż tylko odpowiedniej rozgrzewki mięśni, a przede wszystkim trzeba wiedzieć co zabrać na siłownię, aby trenować w zgodzie z niepisanymi zasadami panującymi w środowisku i w pełni korzystać z potencjału, jaki daje.

Co zabrać na siłownię?

Najważniejsze jest zacząć od przygotowania planu dnia i potrzeb, jakie będą stawały na drodze do realizacji celu, jaki przyświeca zapisaniu się na treningi. Żeby doprecyzować, co wziąć ze sobą na siłownię podczas pakowania, warto już na tym etapie przygotować sobie odpowiednią listę posiłków po treningu, ponieważ najważniejsze jest pierwsze 20 minut po skończonym wysiłku fizycznym, aby uzupełnić brakujące minerały i dostarczyć energię dla organizmu. Wracając jednak do samego założenia, wiele osób ma rozterki, ponieważ bywa to mocno stresujące. Dużo osób przychodzi tam regularnie od lat, a tu przed oczami nowe wyzwanie, pierwsza wizyta na siłowni, co zabrać właściwie z listy niezbędnych rzeczy, które są jakby obowiązkowe?

Po pierwsze należy odpowiednio przygotować strój, jest to kluczowe, aby tkaniny, z jakich są wykonane ubrania, były przewiewne, a więc np. bawełna, zdecydowanie unikać poliestru, mimo iż jest tani i ogólnodostępny, jednak nie daje komfortu po dużym wysiłku.

Kolejnym ważnym aspektem jest zadbanie o odpowiednie buty do treningu siłowego, gdyż jest niezwykle ważne, żeby amortyzowały i chroniły stopę od podłoża, przy dużym obciążeniu kilogramowym. Wiąże się to także z tym, że m.in. trening siłowy dla biegaczy bardzo kładzie na aktywną postawę i w odróżnieniu od ćwiczenia górnych partii mięśni na maszynach, w tym przypadku przewagę biorą ćwiczenia ze sztangami, hantlami, kulami kettlebell. W związku z tym źle dobrane obuwie może prowadzić do poważnych kontuzji w okolicach śródstopia, co może powodować długie przerwy w treningu.

Inną ważną rzeczą, o której warto pamiętać to dbanie o nadgarstki. Wiele osób obecnie odchodzi od stosowania rękawic jako formy zabezpieczenia dłoni, oczywiście jest to każdego osobisty wybór, jednak mimo wszystko robiąc listę co zabrać na siłownię facet, jak i kobieta, zdecydowanie muszą wyposażyć się w opaski uciskowe i stabilizatory na nadgarstki. Przy dużym obciążeniu bardzo łatwo o kontuzję poprzez źle ustawioną pozycję ciała, brak asekuracji czy też przecenienie własnych możliwości. Warto wtedy posiadać takie akcesoria, które zredukują to ryzyko, a usztywniacze nadgarstków są niewątpliwie jednym z nich.

Pierwszy raz na siłowni co zabrać?

Znając już wszystkie zasady i ułatwienia w doborze obuwia, stroju, czy też akcesoriów asekuracyjnych, warto poznać listę, którą każdy zazwyczaj pomija, a jest ona niezwykle istotna, szczególnie gdy wybiera się na pierwszy trening. Myśląc o swoim pierwszym dniu i sporządzając szczegółową listę o tym, co zabrać ze sobą na siłownię, oprócz rzeczy praktycznych, wpływających na sam przebieg treningu, warto pomyśleć także o tych, które wpływają na higienę, oraz komfort ludzi w najbliższej okolicy.

Nie pozostawia tutaj złudzeń, że ręcznik obowiązkowo znajduje się na pierwszej pozycji. Posłuży on zawsze do wytarcia wydzielającego się potu, ale także do zabezpieczenia ławeczki czy maszyn, na których się przesiaduje lub leży i bezpośrednio wydziela na nie pot. Ręcznik jest tym, co trzeba wziąć na siłownie, aby chronić innych przed wydzielanymi przez swój organizm toksynami, ale także zabezpieczenie się przed pozostawionymi śladami przez innych, którzy o to nie dbają. Oczywiście wiadomo, że ze względów higieny przeprowadza się dezynfekcję stanowiska, za pomocą środków dostępnych w siłowni, jednak mimo wszystko sprzęt jest używani przez setki osób w ciągu dnia, dlatego nie można zabezpieczyć się przed wszystkimi zarazkami i dlatego tutaj właśnie, duży ręcznik jest pierwszą rzeczą, która powinna znaleźć się w torbie sportowej.

Pierwszy trening to przede wszystkim duży wysiłek dla ciała, a więc poziom zmęczenia jest tu mocno uzasadniony. Lepiej więc zapobiegać i przygotować sobie posiłek po treningowy w dowolnej formie, ale najważniejsze, aby był pełnowartościowy i zdrowy. Mogą to być to odżywki białkowe, banan czy też batony proteinowe, jednak tym, co wziąć na siłownie, aby uzupełnić energię, na 100% nie mogą być słodycze, napoje energetyczne lub kawa. Nie tylko nie dają energii, ale także pozbywają się z organizmu minerałów, które i tak już zostały mocno wyczerpane podczas aktywnej sesji treningowej.

Warto też zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu, a więc bidon lub butelka z wodą, aminokwasami będzie tutaj mocno korzystna, szczególnie w sezonie letnim. A jeśli już i o tym mowa, duże przyjmowanie płynów wiązać się będzie także z ich wydzielaniem, dlatego warto, jeśli ktoś ma długie włosy nosić czapkę, aby przy aktywnym wysiłku spływający po włosach pot nie zostawiał śladów, nie spływał nadmiernie po twarzy, ale przede wszystkim, żeby nie ingerować w przestrzeń prywatną innych, zostawiając na nich swój pot.

Decydując się na pierwszy raz na siłowni, co zabrać, aby maksymalnie wykorzystać efektywność na pierwszym treningu? Oczywiście nie da się zrobić dobrego treningu bez wyrobienia nawyku i podstawowej wiedzy. Oczywiście, nie każdy musi korzystać z usług trenera personalnego, nie każda osoba też ma odpowiednie finanse, aby taką usługę wykpić. Dlatego też warto na początek przygotować sobie rozpiskę z planem treningowym i niezbędny będzie także stoper. Jest to pewnego rodzaju niezbędnik, który warto przygotować sobie, rozważając to, co trzeba zabrać na siłownię, aby wyrobić sobie pewnego rodzaju nawyki, które później wchodzą w krew i stają się przyzwyczajeniem.  

pixel