• 30 dni na zwrot
  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Ekspresowa wysyłka
  • Wysyłamy do Paczkomatów
  • Operator 14 salonów Nike i Adidas
  • Oryginalne produkty

Sposoby na poprawę kondycji

2022-08-02
Sposoby na poprawę kondycji

Jak wyrobić kondycję?

Poprawa kondycji to zadanie dla osób, które trenują w miarę regularnie, lecz chciałyby przy tym osiągać lepsze wyniki. Tymczasem ci, którzy do tej pory nie ruszali się zbyt często, zastanawiają się, jak wyrobić kondycję, a następnie utrzymać ją na podobnym poziomie przez dłuższy okres czasu. Jak zdobyć kondycję? Jedynym sposobem na to, aby osiągnąć zamierzony cel, jest codzienna aktywność fizyczna. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na tak częsty ruch, zadbajmy o to, aby trening miał miejsce co najmniej 3 razy w tygodniu. Co istotne, nie należy zaczynać od forsujących, bardzo wymagających ćwiczeń. Zastanawiając się, jak zrobić kondycję, należy przede wszystkim zacząć od krótkich, lecz regularnych treningów. Budowanie formy najlepiej zacząć od treningów tlenowych, jakimi są bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Osoby uczęszczające na siłownię mogą korzystać z orbitreku - dotyczy to również tych, którzy posiadają tego typu sprzęt w swoim domu. Jak zdobyć kondycję?

Warto przeczytać: Trening interwałowy

Pierwszych kilka treningów nie powinno trwać dłużej, niż 40-60 minut. Jeśli czujemy, że jest to dla nas zbyt długo, rozpocznijmy od 10-20 minut. Ważne, aby stopniowo zwiększać codzienną dawkę ruchu. W czasie treningów należy pilnować swojego tętna, które powinno wynosić około 130-160 uderzeń na minutę. Jeśli czujemy się zmęczeni, lecz z drugiej strony wciąż mamy siłę na kontynuowanie treningu, możemy pozwolić sobie na krótki odpoczynek, a następnie powrót do aktywności fizycznej. Ważne, aby wyrabiając kondycję, pilnować prawidłowej diety oraz właściwego trybu życia. Należy jeść zdrowo, wysypiać się i pozwalać organizmowi na regenerację. Przez jeden dzień w tygodniu możemy odpoczywać - w tym czasie nie wykonujemy żadnych ćwiczeń. Chcąc zastosować ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej, możemy zdecydować się również na beztlenowe, czyli crossfit czy szybkie bieganie. Tego typu trening nie powinien jednak trwać dłużej, niż 20 minut. Jeśli w międzyczasie poczujemy zmęczenie, możemy chwilę odpocząć i kontynuować wykonywanie ćwiczeń.

sposoby na poprawę kondycji

Jak szybko poprawić kondycję?

Osoby, które mają już wyrobioną kondycję, lecz chciałyby rozpocząć na przykład przygotowanie do maratonu, powinny próbować wzmocnić swoje serce oraz mięśnie. Jak najszybciej poprawić kondycję? Osobom wysportowanym poprawa kondycji powinna zająć nie dłużej, niż 2 tygodnie, jeśli tylko mają one dobrze opracowany plan treningów. Zastanawiając się, jak szybko poprawić kondycję fizyczną, należy mieć świadomość, że będziemy musieli przepracować każdy dzień, tak aby w pełni zrealizować nasz plan. Polepszanie kondycji polega między innymi na ograniczeniu treningów siłowych na rzecz wytrzymałościowych. Ważne są tutaj treningi cardio oraz trening interwałowy, które będą wykonywane na zmianę. Jeśli interesuje nas, jak polepszyć kondycję, powinniśmy przez pierwszy tydzień wykonywać trening cardio przez 30 minut, a następnie przeprowadzić krótki trening interwałowy, który obejmuje 5 kolejnych rund. Po dwóch dniach warto dać organizmowi odpocząć - w wybrane dni nie wykonujemy żadnych ćwiczeń, tak aby nie przeforsować organizmu. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na tak intensywny trening, wciąż interesuje nas, jak szybko poprawić kondycję, możemy skorzystać z tradycyjnych ćwiczeń, takich jak bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Ważne, aby treningi były intensywne i regularne.

Warto przeczytać: Jak przygotować się do maratonu?

Jak poprawić kondycję w domu?

Jak poprawić kondycję fizyczną w domu? Okazuje się, że pożądane efekty można osiągnąć bez konieczności uczęszczania na siłownię. Możemy postawić na bieganie na bieżni bądź ćwiczenia z orbitrekiem, jeśli tylko posiadamy odpowiedni sprzęt. Dobrze sprawdza się także jazda na rowerku stacjonarnym czy też ćwiczenia oparte na zmiennym biegu szybkim i wolnym. Tematyka tego, jak poprawić kondycję w domu, jest bardzo szeroka, bowiem możemy korzystać z prostych sprzętów treningów, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Dobrym rozwiązaniem będzie także bieganie pod chmurką, dzięki któremu dodatkowo dotlenimy organizm. Przydatna będzie odzież do biegania męska oraz gadżety do biegania, które ułatwią nam pokonywanie kolejnych kilometrów. Zastanawiając się, jak poprawić kondycję w domu, nie można zapomnieć też o jeździe na rowerze. Możemy wybierać proste trasy przydomowe - jazda na rowerze to doskonałe rozwiązanie od wczesnej wiosny do późnej jesieni, lecz zimą o wiele lepiej przesiąść się na rower stacjonarny. Jeśli chcemy poprawić wydolność organizmu w domowych warunkach, nie korzystając z pomocy trenerów personalnych czy ze specjalistycznego sprzętu, warto dodatkowo zakupić podstawowe akcesoria do treningu interwałowego. Dzięki niemu w optymalny sposób poprawimy wydolność naszego organizmu, w tym również kondycję. W warunkach domowych możliwe jest również budowanie kondycji od podstaw. W porze zimowej rzeczywiście możemy pozostać w domu, jednak w cieplejsze dni dobrze jest ćwiczyć na zewnątrz, tak aby dodatkowo dotlenić organizm. Mięśnie pracują wtedy o wiele wydajniej, a my możemy osiągać lepsze efekty, odczuwając mniejsze zmęczenie.

pixel